POOL

Welkom op de blog van Donny van Oosterhout. Hier kunt u alles volgen over de toernooien op nationale ranking , en de battles voor de eurotours en algemene dingen. Bedankt voor uw bezoek. voor persoonlijke e-mails , mail dan naar : donny_van_oosterhout@hotmail.com.

maandag 18 april 2011

Grandprix zondag 17 april.

Grandprix 9-ball , spc capelle.

Heel de week lekker getraind en geen wedstrijd gespeelt om de zin om te spelen hoog te houden.
Race to 7 . mooie races , goede tafels, bij deze gelijk een compliment voor de eigenaren/ wedstrijdleiding , de tafels werden na elke partij goed geborsteld , zodat als je moest spelen een schone tafel had. top geregeld!!

Eerste wedstrijd gelijk tegen Hoa Nguyen de nummer 7 van Nederland altijd een leuke maar lastige partij.
De break liep erg goed en ik kon doormiddel van 2 goeie runouts en 2 missers van Hoa op 4-0 uitlopen.
Daarna niets weg op de break en hoa kon terug komen , het staat 4-2 nu na 1 slechte bal van mij.
Hij breakt ook niets weg en ik kan weer goed beginnen met een makkelijk shot op de 1 bal. en schiet de tafel ook leeg. Met een runout eroverheen sta ik op 6-2. De break was goed maar de bal die met 9-ball meestal valt ; de hoekbal viel niet, waardoor Hoa weer aan tafel kon, hij had immers geen open shot en moest een safe spelen , en ik raak de safety met een mooie uitkomst dat de witte safe rolde.
Hoa mist de kick , en ik kon het rack schieten en win de partij met 7-2. goede wedstrijd 2 slechte ballen gespeelt , maar een goed begin van de dag.

Wedstrijd 2 tegen Marc Bijsterbosch , de nummer 15 van Nederland. en een mede jongoranje genoot.
Waarvan iedereen weet dat als Marc goed speelt hij heel moeilijk te verslaan is.
De pot begint rommelig, de break liep niet bij ons beide dus het was continu safety play, en mooie runouts. score 4-3, Ik break en kom goed uit op de 1 en schiet het rack uit, en weer een goede break en schiet de tafel weer leeg 5-4 voor mij. Niets op de break en marc schiet het rack uit 5-5 ,spannend want nu is het eigenlijk een race naar de 2. Marc breakt een bal weg , maar mist op de 3 en ik schiet het rack uit . en break niets weg, er is een safetybattle gaande van zeker 10 minuten omdat de 8 en de 2 plak aan elkaar liggen.
Met een mooie safety forceer ik ball in hand en schiet het rack uit . 7-5 winst..

Wedstrijd 3 voor plaatsing via de winnaarskant voor de laatste 8. Gilliano smit komt uit de eerdere wedstrijd. De op dit moment de nummer 5 van Nederland , en zeker een mogelijke winnnar van de Grandprix. Een goed begin van Gil , en ik kom 5-2 achter. na 2 stomme missers van mij. Hij breakt droog en laat daarna een mooie kans liggen en ik schiet een moeilijk rack uit om terug in de wedstrijd te komen. Gelukkig een goede break eroverheen en ik kan het verschil tot 1 maken 5-4 . Ik break niets weg en Gil is aan tafel hij mist een hele onverwachte 5 en ik kan het frame pakken. Ik break en heb geen kans op de 1 , en leg een push out, en gil speelt een safe terug, maar de 1 blijft in de buurt van de 9 en er ligt een mooie kans om de 9 ball te maken , en tegelijkertijd een safe te spelen. nu was de safe niet nodig want de negen ging er mooi in. 6-5 voor mij. Ik break , de 9 ball krijgt een klos en , verdwijnt onderin de pocket wat met 9ball betekent dat ik het frame win , en ook de wedstrijd. 7-5, niet altijd even eerlijk maar soms gaat dat zo met het spel. het is een cruel game zeggen ze ook wel.

Geplaatst bij de laatste 8 , (kwartfinale) , nu tegen Ilker Derolur , die net terug was van de Eurotour in italie.
Ik begin heel goed , en kom met 4-0 voor , na 1 misser van Ilker op de 7.Ik break voor de 1e keer niets weg en Ilker kan nu beginnen met druk zetten. hij schiet 2 mooie runouts, en de score is nu 4-2 in het voordeel van mij. Niets op de break en ik kom weer aan tafel , en schiet een goede runout, en break en schiet een combinatie op de 9 via de 7. 6-5 voor mij en ik mag breaken, helaas niets erin. Ilker begint en mist op de 2 . en ik schiet een goede bal om daarna het rack leeg te schieten 7-2 winst.

En nu tegen de 2 malig Europees Kampioen : 9-ball Nick van den Berg in de halve finale. Een pittge  laten we daar even eerlijk over zijn. Met alle respect voor de Andere Grandprix spelers waaronder ikzelf , maar Nick is echt een klasse apart, alhoewel je altijd van hem kan winnen.

De wedstrijd word gespeeld op de livestream tafel van capelle en kon worden gevolgd via internet.
Nick begint met 3 runouts op rij. En het 4e frame mis ik de 6 , en ik kom 4 -0 achter met 1 bal te missen,
Hij mist de 2 en ik kan eindelijk wat terug doen. En ik schiet het rack ook uit, Ik break en schiet het volgend rack ook uit, 4-2 achter. met een slechte break. en nick schiet een heel mooi rack perfect uit.5-2 , hij mist weer een bal , het frame erna en ik kan het rack leegschiet, 5-3 , en weer een runout eroverheen.5-4, Ik bleef bij! Een dry break daaropvolgend , was eigenlijk het laatste wat ik heb kunnen doen, Nick schiet het rack goed uit, het frame daarna heb ik nog een safety kunnen raken maar mocht niet baten , hij schiet het rack leeg , en een rack eroverheen. 8-4 verloren.

Halve finale gehaald, met goede spelers verslaan te hebben , en goed spel te spelen, voor de 2 e keer tegen nick gestrand, maar genoeg puntern gehaald , en waarschijnlijk terug de top 10 in.

Er zal een dag komen dat ik ga winnen ,daar ben ik van overtuigd, hij is niet onverslaanbaar , maar je mag bijna niets fout doen, dat blijkt in de finale waar Nick verliest van Gilliano met 10-8 ,

Gewonnen van de winnaar zeg ik dan maar weer.
Loontjes bedankt voor het mogelijk maken van deze Blog , volgende week meer na het battle weekend jong oranje, waar we strijden om een stageplek in manilla voor 3 weken.

(Y)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten