POOL

Welkom op de blog van Donny van Oosterhout. Hier kunt u alles volgen over de toernooien op nationale ranking , en de battles voor de eurotours en algemene dingen. Bedankt voor uw bezoek. voor persoonlijke e-mails , mail dan naar : donny_van_oosterhout@hotmail.com.

maandag 23 mei 2011

Grandprix zondag 23-05-2011. hengelo 8-ball.

Hengelo !!!
Aardig stukje weg van Zevenbergen , dus William Gelens en ik hadden een hotel geboekt , zo een 100 meter van het poolcentrum dus dat was heel mooi. we hadden geen keus omdat we zondags anders niet op tijd aan hadden kunnen komen i.v.m de trein.
Zaterdagavond al wat ingespeeld en de tafels verkent wat altijd lekker is.

Zondagmorgen goed uit kunnen slapen, want de reis was ruim 3 en half uur. en nu 10 minuten.

1e ronde moest ik tegen Gino de ruiter , was een stroef begin maar best wel goede dingen gedaan , en win met niet al teveel moeite 6-3 ..

2e ronde tegen Arno brouwer. goede speler en al een paar jaar eredivisie ervaring altijd lastig. Aangezien wij elke keer heel close partijen hebben gespeeld was het deze keer ook weer raak.
we beginnen , ik maak het eerste frame een mooi kick shot op de 8 en break niets weg , en arno schiet het rack ook uit met een kickshot op de 8. 1-1 frame daarna ook een mooie bal gemaakt , (chinese snooker) dat is als je over een bal heen moet bruggen. dus win het frame. zo ging het eigenlijk constant gelijk op en het werd 5-5. Arno mocht breaken omdat hij terug kwam tot 5-5. Hij breakt niets weg dus ik kom aan tafel en had geen bal om te schieten en leg een goede safety , wat overigens best lastig is op een open 8-ball tafel.
Arno heeft alleen maar een moeilijke 2 bal langs de band heel dun. en hij mist het shot.
ik kom aan tafel en schiet 6 ballen , en er ligt nog 1 klosje die ik nog open moet spelen, ik bereken de bal goed en speel het open en hou positie, en zo win ik 6-5 , mooi einde.

3e ronde. (plaatsing laatste 8) Peter de Boer. nummer 6 van Nederland.
Ik begin best goed en schiet 2 runouts, Peter mist en ik schiet het rack 3-0. Ik break niets weg peter legt een goede safe. ik kick de bal raak en laat een moeilijk shot liggen, hij mist, ik schiet het rack leeg. 4-0 break en run eroverheen. 5-0 , ik sta te racken maar het rackt moeilijk en Peter geeft op.

Geplaatst voor de laatste 8 via de winnaarskant. maar moet nog 3 uur wachten. op verschillende partijen , de laatste daarvan was Otman tegen Gilliano . Otman wint dus daar moet ik tegen.

Eindelijk na totaal 4 uur wachten tegen Otman.
Ik begin best lekker , schiet een mooie runout , maar break daarna wit weg. Hij mist en ik schiet het rack weer uit. 2-0. Break geen bal weg, Otman schiet bijna het rack maar mist onverwachts . ik leg nog een safety en ik win het frame nog. 3-0 , Break en run eroverheen.4-0 , Ik break weer wit weg , Otman schiet mooi het rack uit. 4-1, breakt niets weg en na een scrappy frame win ik het rack 5-1. Break een bal weg maar mis een lastig shot. Otman komt niet uit op de acht en mist . na een halve safety schiet ik de laatste ballen en win 6-1.

Nu tegen Marco teutscher of Gijs van Helmond . Marco wint die partij.
Halve Finale: Marco wint de lag en schiet het eerste rack uit. 0-1 , breakt niets weg , ik kom aan tafel maar kom niet uit op de 4e bal. en ik probeer nog iets maar lukt niet,. 0-2. Hij breakt niets weg en ik schiet het rack uit. 1-2 , Break wit van tafel en Marco schiet weer leeg. 1-3 , Hij breakt een bal en schiet het rack leeg. 1-4 Hij breakt niets weg en ik kom terug met 2 sterke runouts. 3-4. break een bal weg , en schiet een goede bal op het klosje ,maar hou een lastige bal over wat heel ongelukkig was , en mis het shot waardoor Marco het rack kan schieten en op 3-5 komt . Hij breakt en er gaat een bal weg en schiet het rack. 3-6 verloren.  Maar niet echt veel fout gedaan en op het belangrijkste moment van de partij een klein beetje pech , maar Marco stond ook goed te spelen moet ik eerlijk zeggen.

Dit was de 5e grandprix en heb nu 2x halve finale , 1 x kwart finale , 2x 9e . Nu al meer punten als vorig jaar in totaal.
Ben dus goed bezig en sta waarschijnlijk rond de 6e / 7e plaats op de Nationale Ranking.

Ben heel blij met wat ik vandeweek binnen heb gehad. De aimtrainer uit China.. wat een mooi ding en goed ding. als je denkt dat je stroke goed is kan je nog wel even met dat dingetje aan de slag want dan merk je pas echt goed wat je fout doet.
Bij deze bedankt Loontjes voor de Aimtrainer , en natuurlijk nog steeds die fijne keu Poison Arsenic.

Volgende week laatste ronde competitie , week daarna bekerfinale, week daarna , Jong Oranje battle voor MANILLA!!!

seeya,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten