POOL

Welkom op de blog van Donny van Oosterhout. Hier kunt u alles volgen over de toernooien op nationale ranking , en de battles voor de eurotours en algemene dingen. Bedankt voor uw bezoek. voor persoonlijke e-mails , mail dan naar : donny_van_oosterhout@hotmail.com.

woensdag 27 juli 2011

Longoni Benelux open.

Daar zijn we weer.......

allereerst mijn excuses voor het late posten van de blog, maar heb er totaal geen tijd voor gehad. dus bij deze nu :

Wat een weekend, en wat een tijd de afgelopen paar weken.
Na bijna een maand niets gedaan te hebben , toch naar het longoni benelux open, een mooi toernooi en een hotel dat maar 200 meter van het poolcentrum af lag.

Donderdag avond vertrokken, en vrijdag om 12:00 spelen. (eerste kwalificatie) , ik moest beginnen tegen
  Donny Oosterhout, van (NL) 5-4 Martin Steinlage (D) was een spannende wedstrijd, en een apart einde omdat hij een bal niet echt callde in mijn ogen , en de 7 maakte in de combinatie, en daarna de 4 miste.. toen kon ik de tafel schieten en er met de winst vandoor gaan.

2e kwalificatieronde, was een vrij actieloze partij , veel safety's en veel gepuzzel. en op belangrijke momenten schoot ik goede racks uit.

3e kwalificatie ronde Pierre Dethier (B) 1-5 Donny Oosterhout, van (NL) , was een snelle en goede wedstrijd , weining fout gedaan , en door goede safes wist ik de partij te winnen.

4e kwalificatie ronde Jo Graff (LUX) 2-6 Donny Oosterhout, van (NL)  Deze partij begon zeer stroef, lastig racks in het begin , en ook niet echt makkelijk lay outs , de score was 2-2 , en ik mocht breaken , schiet een mooie runout, en Jo Graff breakt daarna droog , en ik shiet dat rack ook weer uit 4-2 voor, ik break leg een goede safe , en kan het frame weer winnen met de 3 fout regel. ik break niets weg , Jo mist de 4 en ik schiet het frame en win zo de wedstrijd,

GEPLAATST!
Niet echt verwacht maar was er zeker heel blij mee. Nu had ik de zaterdag helemaal vrij om me mentaal en fysiek voor te bereiden op zondag, dus bleef nog kijken bij William , en de zaterdag daarna nog wat rond gekeken , maar vooral geconcentreerd blijven dacht ik. Lekker op tijd slapen en zondag vroeg eruit, goed ontbijten, en knallen maar.

Zondag.
Cliff Castelein B 7- 2 Donny van Oosterhout (NL)

Wat een begin van het hoofdtoernooi. De eerste 4 frames regelrecht uit handen gegeven, 1 x de 10 gemist, 1 x de witte achter de 9 aan, een kick op de 8, en ik mis de 9. 4-0 achter, hoe bizar kan een wedstrijd verlopen. cliff breakt daarna, en ik kan het rack pakken , 4-1 , break niets weg, Cliff schiet een mooi rack uit, 5-1 , breakt , schiet het rack nogmaals , 6-1 . bal weg op mijn break, schiet ik goed leeg, 6-2 , hij breakt dan volgt er een safety battle , ik win maar mis daarna de 4 , en hij schiet het weer leeg. Een heel zwak begin van mij, en een op het eind kon ik ook niets meer doen om het recht te trekken, zat er niet in.

Jammer maar er was nog zat kans, verliezen en daarna nog verder kunnen is meestal een extra boost!
 Donny van Oosterhout NL 7-5 Samuel Saïd Arji MAR.
Was een partij met aardig hoog niveau , in de eerste 4 frames , eigenlijk maar 1 grote fout gemaakt, en Samuel ook , dus de score is 4-4. hij mocht breaken , er ging niet in dus ik kon gaan runnen , een mooie open tafel en die schiet ik ook netjes leeg. 5-4 voor. Ik break een bal weg , en kon weer aan de slag, maar er lag een probleem onder op tafel , (6 , 8) vast, dus ik besloot om voor de ball in hand te gaan , en dat lukte ook , hij stond op 2 fout , en de 4 was zo gerold dat ik een mooie combo kon maken op de 10. ik ging ervoor en maakte de bal. 6-4. hij breakt een bal weg , en schiet de tafel netjes leeg.
De spanning nam toe. 6-5 , ikzelf aan de break, er gaat een bal weg, en ik mag verder. ik mis alleen de 2 omdat ik een lastige situatie op wilde lossen. hij rolt wel aardig voor Samuel , maar hij miste de 2 en ik kon het rack uitschieten, dat deed ik , en ik won 7-5 , goede wedstrijd en wat een boost!!

wedstrijd 3. Donny van Oosterhout 7-6 Moritz Lauwerijns B .

Tjaa, waar hier te beginnen , ik denk dat ik niet lieg als ik zeg dat we allebei aardig hebben staan prutsen, af en toe een goed shot , en wat mooie ballen maar racks runnen zat er niet bij.
zo is het heel de partij gelopen tot HILL-HILL (6-6) . daar mocht ik breaken omdat ik de lag had gewonnen. Ik break , een bal weg en een aardige lastige 1 ik maak de 1 en en goede postitie op de 2, dus ik rol de 2 heel rustig om de witte te houden voor de 3 , krijg ik een slecht contact , de 2 gaat mis. ik dacht dat ik door de grond zakte , want de tafel zelf lag helemaal niet lastig. toch maar rustig blijven en hopen dat Moritz nog gaat missen , dat het nou eenmaal het enige wat je kan doen op dat moment.
Hij begint netjes maar komt door het rack heen toch steeds verder uit positie , en mist uiteindelijk de 10 - ball. En laat een lastig dunne bal liggen met wit aan de korte band. ik mis maar de 10 gaat terug naar de korte band, op zich goed gemist zoals ze dat zeggen. Moritz gaat voor de bank , en mist, zodat ik de 10-ball kon potten en gewonnen had.
wat een rare partij, maar he, winnen is winnen.

4e partij . en wat voor een partij.Donny van Oosterhout NL 6-7 Huidji See NL
voor de mensen , Dat is de regerend wereldkampioen 10-ball, en wat spelen we : 10-ball uiteraard.
Het was een droomstart tegen Huidji , 2-0 voor met 1 clearance en een runout, omdat er niets wegging op de break bij Huidji . Ik break daarna weer en begin met runnen , maar mis de 3 plotseling, totaal niet verwacht , 2-1 Hij breakt , en schiet het rack uit, 2-2 , ik break , maak een mooi jumpshot na een paar safety's en run het rack uit. 3-2 huidji breakt niets weg , en ik kan weer beginnen , na een mooi openings shot kom ik in lijn en schiet het rack netjes uit,  4-2 voor , en de spanning nam toe.
huidji breakt een bal weg, maar geen shot op de 1 , dus na een paar safes lig ik zo vast dat hij ball-in hand forceerde en het rack leegschoot. 4-3 ik mag breaken , en mis de 10-ball omdat ik de postitie overscrewed had, maar ik miste de 10 zo dat hij altijd safe kwam aan de korte band. en ik win nog het frame,5-3 Huidji breakt niets weg en ik begin te runnen , ik kom net niet lekker op de 10 , en mis. 5-4 , daar ging mijn kans om mooi op de hill te komen met een aardige voorsprong. ik break niets weg, en huidji schiet netjes het rack leeg. 5-5 , wat een spanning, ik nam even een time-out , om tot rust te komen, ondertussen stond iedereen die aanwezig was wel te kijken , omdat dit natuurlijk de langste partij was van de verliezerskant. ik kom terug , en break een bal weg, en schiet het rack rustig en netjes leeg. 6-5 voor.ik break, geen bal weg. ik kan het rack nu uitschieten , maar er ligt een combinatie 6 op 8, bij de rechterboven pocket, ik moest de combo schieten , ik schiet de 8 erin , maar waar ik later of nadacht is : ik gaf de witte bal en klein beetje trek effect , waardoor de 6 topspin krijgt , en inderdaad de 6 gaat plak aan de korte band liggen,
 en ik kon niets anders doen dan een safe spelen, dat deed ik niet on aardig, huidji legt ook een safe, ik kon de 6 potten , maar was erg moeilijk , en postitie ook niet verzekerd. dus ik probeerde een safety, lukte net niet, en hij potte de 6 en won ook het frame, 6-6 . ik break en geen shot, dus ball in hand forceren dan maar, lukt net niet kwam iets te kort op de safe, hij legde een betere safe een kreeg ball-in hand , maar moest eerst nog een klos open spelen. dat deed hij , maar hield geen lekkere 3 over en ging voor de safe, die lag er niet, maar ik kon ook niets potten , ging ook voor de safe, ik kwam net een centimer of 2 tekort, en huidji pot een mooie bal , en nog mooier was de positie, en hij schiet heel netjes het rack uit.
waardoor ik dus 7-6 verlies, hij zei het zelf ook , ik had moeten winnen , maar dat is altijd als als. waar het allemaal op neerkomt is dat ik veel geleerd van die partij , en ik het mooi vond om tegen een speler als huidji te spelen.

al met al weer een redelijk toernooi , er had zeker meer in gezeten , en alleen maar met vlagen goed gespeelt.
resultaat : One-loss-side Last 16:
Dimitri Jungo CH 7-3 Marko Vogel D
Donny van Oosterhout NL 6-7 Huidji See NL
Brian Beekers NL 7-2 Javi Lopez ESP
Richard Jones UK 5-7 Curd Persijn B

Jammer , maar was zeker een mooi toernooi , en weer veel geleerd.

foto's te vinden op http://www.facebook.com/event.php?eid=194224073948488#!/media/set/?set=a.2288765339622.155961.1263612505&type=1 alle foto's zijn mooi , en ergens daar tussen staan de foto's van de partij van Huidji en mij.

see ya all next time!! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten