POOL

Welkom op de blog van Donny van Oosterhout. Hier kunt u alles volgen over de toernooien op nationale ranking , en de battles voor de eurotours en algemene dingen. Bedankt voor uw bezoek. voor persoonlijke e-mails , mail dan naar : donny_van_oosterhout@hotmail.com.

maandag 12 september 2011

Grand Prix 14-1 Te PADOC Woerden.

Na een lange tijd weer eindelijk Grandprix. Gelukkig maar!

Al 2 weken van tevoren ingeschreven, je kan maar zeker zijn. ;)

Na het woensel open weer door getraind en de focus gezet op straight.

Na een ritje van 3 kwartier in de nieuwe auto van coach Remco Teigeler een beetje misselijk van het ontbijt aangekomen maar dat was gelukkig weer zo weg. Padoc is een mooi en rustig poolcentrum met goede tafels.
Een aardig sterk deelnemersveld met o.a , Niels Feijen , Nick van den Berg , Gilliano Smit , Peter de boer , Mohammed Hakim , Ilker Derolur , Brian Beekers , Stefan Sprangers enz. enz.

Eerste ronde : Donny van Oosterhout 75 vs  13 Frank Hansen , een steady begin met 1 30 break en een 27 break, wat toch wel fijne breaks zijn zo vlak na elkaar . mis 1 bal op 50 - 3 voor , Frank maakt een mooie bal en kan nog 10 punten maken, legt daarna een goede safe, maar ik kon net tussendoor een bal potten. en schiet de wedstrijd uit met een 15 break. 1e winst is binnen.

Tweede ronde Winnaarskant : Donny van Oosterhout 75 vs 28 Ilker Derolur . Een goed begin met weer een 28. , maar kets uit op de bal voor de breakbal. beetje jammer . dus ilker begint en schiet een 10 , maar de wit loopt weg tussen alle ballen door. pech voor hem dus. ik kan weer beginnen en schiet een 20 , dus kom rond de 48 - 10 voor , maar kom niet goed uit , en mis een bal met de rest . Hij komt aan tafel met ongeveer 7 ballen op tafel , kan nog een break schieten maar mist na ongerveer 2 ballen in het volgende rack. Ik schiet een 17 , maar kom weer niet uit na een klosje , waardoor Ilker weer kan beginnen, hij mist geen bal maar gaat het pak in en wit loopt weg. Weer pech voor Ilker. Waardoor ik het kan uitschieten , maar wat niet lukt. en hij nog aan tafel komt en nog wat probeerde maar hij was al uit de wedstrijd.
Partij 2 gewonnen.  Geplaatst voor de laatste 16.

Derde partij : Donny van Oosterhout 75 vs 34 Mohammed Hakim.

Een sterke wedstrijd van mijn kant, Ik begin met een 29 , vanaf de break off , en na een goede safe een 26 . Waardoor ik 55 - -2 voor kom. Dan gaan we de safety battle aan omdat ik niet uit kom na de breakbal  , hij legt een goede safe , en zo om en om een kleine 10 minuten lang. waar Mohammed met een slimme bal mij tuk legde , en hij een combo kon schieten,  Hij schiet 2 racks, en komt niet helemaal goed uit na de breakbal en mist dat shot. Ik ging even naar de W.C , en wilde graag de partij uitmaken nu , wat ook bijna lukte. ik schiet een goede bal , en een breakbal , kom mooi uit , en moet nog 3 ballen , en er lagen er nog een paar. begon al wat uit postitie te raken , en wat uiteindelijk leidde op de matchbal die ik miste. Best zuur aangezien ik weet uit training en money game ervaring tegen Mohammed, dat hij zijn hand niet omkeert voor een 40 of 50 break, ( zelfs meer ook niet ) ;) . maar toch miste hij na de breakbal een snijballetje langs de korte band, en kon ik de laatste potten , toch een zeer nette partij, 1 bal gemist, de matchbal en 2 x niet uitgekomen.

Op naar de kwartfinale!

Kwartfinale : Donny van Oosterhout 75 vs 48 Ernst Jan Driessen.

Heel apart begin  ,  ik win de leg , en hij gaat breaken, en probeert via de achterkant van het pak de voorste bal in het midden te breaken. hij mist die bal en laat niets liggen , dan sta je toch wel te knipperen met je ogen , van wat gebeurde er hier ??! :O . Ik had gehoord dat hij die bal al 2 x eerder gemaakt had die dag, dus pas maar op , Dus begin de partij met een kleine achterstand van 12 punten , Maar kon er gelijk overheen gaan met een 25.
Alleen mis na de breakbal een snijbal langs de band , had erin gemoeten, Ernst Jan kwam niet in zijn spel , en maakte het zichzelf knap lastig door moeilijke ballen over te laten.
We gaan tot 48 voor Ernst Jan en 51 voor mij gelijk op , en dan schiet ik een goed rack om dichtbij de 75 te komen, liet een lastig breakbal liggen , we gingen de safety battle aan en ik kon een balletje erin snijden en en de wedstrijd uitschieten.
Halve Finale!!

Donny van Oosterhout 42 vs 100 Nick van den Berg.
Had het alweer goed gedaan vond ikzelf , en moest alweer tegen Nick van den Berg , dus zat wat te praten met Remco (coach) en we dachten gewoon rustig de partij in en kijken hoe het gaat, tegen deze man is het ergste wat kan gebeuren dat je ineens kan winnen. wat zeker mogelijk is maar dan mag je gewoon maar heel weinig fout doen.

Ik begin de wedstrijd met een 29 , en kom na de breakbal op een lastig balletje waarna ik een bal moest aanschampen om positie te houden , aangezien er maar 3 ballen open lagen , Schiet de bal erin maar de klos was net te dik . en had geen positie. safetybattle , nick maakt een mooie bal en begint ook met een 15, maar komt niet uit. , safetybattle . hij kan weer beginnen na een foutje van mij en komt na een mooie break van rond de 60 op voorsprong. en kan ik aan tafel komen met 2 ballen op tafel. safety battles tot het gevolg. kan een bal potten , en laat de breakbal langs de band liggen , schiet eigenlijk te hard , en kaakt eruit. nick schiet tot 90 , en ik moest eigenlijk al uitschieten de eerstvolgende kans of niets meer weggeven. Ik maak nog wat puntjes. maar kreeg het niet voor elkaar.
En verlies. net zoals de andere halve finales in de Grandprix tegen Nick.
Toch mooi om elke keer weer te spelen tegen een man die al zoveel bereikt heeft en nog kan bereiken. Respect is er zeker.

Wil bij deze Remco bedanken voor de fijne dag weer en de goede coaching.
En ook Loontjes Biljarts voor het toezenden van een nieuwe 314 2 top. Waar ik heel blij mee ben.

Tot de volgende Grandprix.
A.S weekend Promotie met mijn nieuwe team Poolcentrum Blaak 1. We gaan voor de Eredivisie!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten