POOL

Welkom op de blog van Donny van Oosterhout. Hier kunt u alles volgen over de toernooien op nationale ranking , en de battles voor de eurotours en algemene dingen. Bedankt voor uw bezoek. voor persoonlijke e-mails , mail dan naar : donny_van_oosterhout@hotmail.com.

maandag 19 december 2011

NK Pool 2011

Het Nederlands kampioenschap pool ,

Begonnen met kwalificatierondes voor de onderdelen 9-ball en 8-ball , 14-1 was ik automatisch geplaatst voor het hoofdtoernooi ivm de nationale ranking.

9-ball . tot twee keer toe niet geplaatst , waar ik zelf helemaal niet blij mee was , omdat 9-ball toch een leuk spelsoort is. verloren van Geordie , Pascal de Smit , Mario , Jelle Kijlstra.

8-ball , geplaats door middel van 3 wedstrijden gewonnen te hebben in leiden. van Eddie lutjes Richard Daalhuizen en Cederick Infanzon.

Hoofdtoernooi 14-1 (straightpool)

Eerste ronde : Erik de Boer  uitslag 100 - 52 ,
Begin was een beetje crappy van allebei  , Erik schiet een 30 break , ik ga eroverheen met een 38 , en nog een 28 na een goede safety . Hij komt nog terug met een 20 , schiet daarna de wedstrijd uit met 2 scorende beurten.

Tweede ronde : Gijs van Helmond . 1 - 100 .

Verloren , ik break na de leg , Gijs mist een bal . ik ga het pack in en hou alleen een lastig snijbal naar het midden over , mis . Daarna heb ik alleen maar mogen racken , Gijs schiet een 100 break uit , en gaat door en maakt uiteindelijk een 172 . Wat een break zwaar respect voor hem. heel mooi.

14-1 resultaat : 9/16 plaats.

8-ball toernooi :

Eerste ronde : Adam Kiernicki  , 6-5  ,  lastige wedstrijd we beginnen allebei redelijk goed. geen racks achter elkaar , maar wel goede tafels. op 5-4 laat ik het liggen met een dry break , en schiet hij het rack , en HOE ? hij maakt geloof ik 2 kickshot , en een fenomenale bank op de 8. 5-5 , hij breakt een bal weg , en pot zichzelf dood na 4 ballen en kan het rack leeg spelen .

Tweede ronde : Kim uytenbogaardt 6-4 . Begin zeer goed en kom 4-0 voor. hij komt terug met 2 racks , 4-2 . Hij breakt wit van tafel , kan weer een rack runnen ik break niets weg , kim schiet 1 goed rack , rack erna verpruts ik door een domme safe . 5-4 , hij breakt niets weg en ik schiet het uit. 6-4 .

Kwartfinale : Anthony Wever : 6-1 . Gelijk vanaf de leg begonnen met 2 racks. zet de druk op hem. Er ging helaas niets in op de break , Anthony raakte geirriteerd door iets wat er de tafel ernaast gebeurde. en mist gelijk de eerste bal . ik schiet het rack en schiet er weer 2 overheen en mis om de wedstrijd uit te schieten de 8 in het midden . hij cleared het rack. breakt niets weg en ik win 6-1 strakke wedstrijd en brons in de ''pocket'' . Nu was het zaak rustig te blijven en dat hebben Remco en ik wel geleerd vorig jaar, want nadat ik brons had op straight , kon ik mezelf niet inhouden en vierde dat te uitbundig en schoot daarna geen pepernoot in de halve Finale! Maar nu nam Remco mij gelijk mee , en gaf me een goed advies, en daar gingen we.

Halve finale : Stefan Sprangers : 7-6 . Deze jonge jongen staat de laatste tijd ook lekker te knallen alle respect voor hem. De wedstrijd begon een beetje rommelig. allebei 2 missers in het eerste frame.
ik kwam 2-0 voor , Stefan maakte 2-1 na een dry break ik kon uitlopen naar waar hij nog een fout maakte door na mijn witte die weg ging op de break een bal in de kitchen aan te nemen ,  ik was te laat met roepen omdat hij de bal snel schoot.
 4-1. hij komt terug met 2 runs en een safety 4-4 .  hij mist dit frame de 8 om 5-4 voor te komen , ik leg een goede positiebal op de 5 en schiet het rack , en een rack eroverheen. 6-4.
Een goede break van mij , maar de witte blijft onderaan de band liggen en ik kon helemaal niets. moest voor een bal gaan die eigenlijk niet kon , maar er lag ook geen safety dus moest wat proberen . beetje jammer.

Stefan mist in het rack , ik mis gelijk de 11 ik kon er niet lekker bij maar had de bal moeten maken vind ik zelf. 6-5 hij breakt een bal weg maar liep vast na 4 ballen . ik kon het rack schieten maar kom niet goed uit en mis weer! hij schiet de tafel leeg met een hele mooie bank op de 8. 6-6  hill-hill.
Spannend dus. Hij breakt goed maar er ging niets in , was zowiezo lastig breaken op die tafel. Het rack wat ik kreeg was niet makkelijk , ik leg 2 goede positieballen en schiet het rack uit! Zilver , en Finale !

Finale : Huidji See 1-8  :

Hier valt eigenlijk weinig over te zeggen , alleen dat huidji heel goed is. maar dat is algemeen bekend denk ik!
De leg had ik gewonnen , en break wel aardig, er ging een bal in , maar wit werd weg geklost in de pocket.
Huidji schiet 4 racks, en breakt niets weg . Ik schiet het rack leeg, en ging speciaal van zijn spot breaken waar hij succes had , maar er ging niets weg, Huidji schiet weer 3 racks , 7-1 .
Hij mist gelukkig (dacht ik )nog een balletje , maar ik kon het rack niet leegschieten . hij schiet het weg en is zeker de verdiende Nederlands kampioen 8-ball.
Gefeliciteerd Huidji !!

Alle winnaars / verliezaars van het NK zijn te zien op http://www.biljart.tv/  en de uitslagen op http://www.nationaleranking.nl/

Dit was dan ook een mooie afsluiter van het Seizoen waar ik zeer constant heb gepresteerd :
Ben daardoor ook gestegen van de 8e plaats op de ranking naar de 3/4/5 plaats op de NR

Leids open 3e plaats , 5e op de Grandprix, 4 x achtereenvolgend halve finale op de grandprix 8, 9 ,10, 14-1
9e op het benelux open te leuven, Woensel Open 9e ,
2e Goes 9-ball open , 2 e Amsterdam open , 2e NK 8-ball.
In bijna al deze halve finales en laatste 16 partijen van Huidji of van Nick verloren , totaal dit seizoen 6 x tegen nick gespeeld in de eindfases van een toernooi. en 3x tegen Huidji waarvan 1 x gewonnen, dat zijn zeker goede lessen geweest!!

Bedankt , vooral Remco. maar zeker ook Loontjens, en alle andere poolers en vrijwilligers voor dit seizoen!!

LET THERE BE POOL!!!!!!!

C U NEXT SEASON BOYS!!
 



1 opmerking: